Thursday, June 2, 2011

Cafeteria / La Cantine

Hello Everyone!  First of all, this entry is a little bit different because I am also writing it in French.  I will explain.  So, in the building that I live in, there is a cafeteria (sometimes referred to as a "self" meaning a self-service restaurant) that feeds all of the people who work for the city of Beauvais.   This is a common thing in France, where employees have somewhere to eat a hot, sit-down meal over the lunch hour (incredible, huh?).   I eat there every week, not everyday but fairly often.  First of all, it is downstairs so it is obviously really convenient.  Second of all, the ladies that work there are really nice and patient with me as I figure out what I am about to eat.  Third and most importantly,  the food is awesome for the price.   So, this week I ate at the cafeteria on Monday, Tuesday, and Wednesday and I snapped some pictures.  I think you are all going to be impressed at what this "cafeteria" serves.   Oh, and the reason for translating this into French is for the aforementioned nice cafeteria ladies who know what I am doing and want to check it out! :o)

Bonjour à tous! D’abord, cette note est un peu différente parce que je vais l’écrire aussi en français.  Je vous expliquerai.  Donc, dans mon immeuble,  il y a une cantine (parfois on dit « un self » - qui veut dire un restaurant en libre-service) pour tous les gens qui travaillent pour la ville de Beauvais.  En France, il y a souvent un endroit comme ça où les salariés peuvent manger un repas complet et s’asseoir pendant la pause déjeuner (incroyable, non ?).  J’y mange toutes les semaines, pas tous les jours mais assez souvent.  Tout d’abord, la cantine est située tout près (au rez-de-chaussée).  Deuxièmement, les dames qui travaillent au self sont super sympathiques et patientes quand je suis en train d’essayer de comprendre ce que je vais manger.  Troisièmement et la chose la plus importante, les repas sont géniaux pour leurs prix.  Donc, j’ai mangé au self lundi, mardi, et mercredi de cette semaine et j’ai pris des photos.  Je pense que vous serez impressionné par cette « cantine ».   Oh ! et la raison pour laquelle je traduis en français est parce que les dames susmentionnées de la cantine savent ce que je fais et elles veulent regarder mon blog !

Monday
herbed filet mignon of pork, spinach, potatoes au gratin & baguette
Lundi
filet mignon de porc aux aromates, épinards au beurre, gratin dauphinois & de la baguette  
Total cost/Au total: 3 euros / 4.33 dollars

Tuesday
spanish paella, apple rhubarb tarte & fresh baguette
Mardi
Paella  à l'espagnole, tarte pomme rhubarbe & de la baguette
Total cost/Au total: 3.75 euros / 5.38 dollars


Wednesday
leg of duck in a raisin sauce, spaghetti, swiss chard au gratin with fresh parsley, pont l'évêque cheese & baguette
Mercredi
cuisse de canette aux raisins, spaghettis, côtes de blettes au gratin, du fromage pont l'évêque & de la baguette
Total cost/Au total: 3.50 euros / 5.02 dollars

J'adore!

No comments:

Post a Comment